Ошибки начинающего фотографа

Самые частые ошибки начинающих фотографов

Купив новый фотоаппарат, те, у кого его не было раньше, начинают фотографировать все подряд, лишь бы нажать на кнопку спуск и посмотреть, что получилось. А получается бяка, то деревья (столбы) торчат из головы у объекта, то ноги обрезаны, то на снимке не понятно, что снимали. Если уж человек не вмещается в кадр, то обрезайте его конечности выше колен и локтей.

Часто при фотографировании нескольких человек начинающие фотографы отходят слишком далеко, в итоге люди получаются маленькими. Или снимают объект, не выделив его, то есть рядом с ним еще много чего получается на кадре. Фон не должен забирать на себя внимание зрителя. Когда в объектив попадает слишком много света, то на снимке появляются световые круги и пятна. Если нет возможности использовать фильтры, то хотя бы воспользуйтесь блендой или прикрывайте объектив ладонью. При съемке архитектуры или горизонтальных линий держите фотоаппарат ровно, иначе задание получится падающим, а горизонт скатывающей горкой.

Привычка снимать при ярком свете осталась с времен СССР, когда были пленочные фотоаппараты с малочувствительной пленкой. Теперь современные цифровые фотоаппараты (с большим физическим размером матрицы, не количеством Мп) позволяют снимать и при пасмурной погоде. При ярком свете наоборот получается пере свет, снимок отбеливается, уменьшается контрастность.

Размещение объекта в центре из той же советской истории. Используйте правило третей и у вас получатся более интересные снимки. Фотографирование на уровне глаз не дает выразительности. Попробуйте присесть на корточки или подняться на лестницу, измените ракурс. Таким образом, можно изменить визуальные размеры объекта. Не оставляйте свою тень в кадре. Выбирайте вид, чтобы в кадре было как можно меньше лишних объектов.

Начинающие фотографы оставляют на потом приобретение штатива. Носите с собой хотя бы монопод (штатив на одной ноге), который намного легче и меньше в размерах. Новички по старинке делают только один снимок, ну два. Думаю, опять таки это связано с пленочными камерами. Теперь цифровые камеры позволяют сделать сотни снимков, зависит от объема памяти. Так, что делайте, по крайней мере с десяток снимков, потом неудавшиеся удалите. Вы думаете, как у профессионалов получаются такие удачные и интересные кадры, они просто стараются, как можно больше кадров нащелкать по одной и той же тематике, а потом просто отбирают самые-самые.

Новички бьют вспышкой прямо в лоб, в итоге лицо объекта получается не естественного цвета и плоское. Если в вашем фотоаппарате вспышка не направляется вверх, то воспользуйтесь обычным белым листом бумаги для отражения или рассеивания света от вспышки. Поэкспериментировав с плотностью и расстоянием бумаги от вспышки, вы получите нужный свет. Этот же способ оградит вас и от красных глаз объекта.

Новички снимают объект напротив окна, и когда у них он получается темным, вообще избегают этого. Но не стоит забывать о вспышке, попробуйте снимать при ярком встречном свете, используя вспышку, результат удивит вас.

Цифровой шум на фото получается не только при плохом освещении, но и при хорошем, когда слишком большое значение ISO. К сожалению большинство новичков приобретают фотоаппарат, попадаясь на уловку производителей и продавцов консультантов, которые делают упор на количестве Мп, а про физический размер матрицы информация умалчивается. Поймите же, цифровой шум – это результат маленькой матрицы и большого количества Мп. Теперь в магазинах не осталось камер с 5Мп, что не есть хорошо. Производителям проще и дешевле увеличить число Мп, чем физический размер матрицы. А рекламная пропаганда как всегда вешает лапшу и новички, думая, что купили крутой фотоаппарат, остаются с «шумными» фотографиями на руках

***

Olles ostnud uue kaamera, hakkavad need, kellel seda varem polnud, kõike pildistama, et lihtsalt päästikule vajutada ja vaadata, mis saab. Aga see osutub pahaks, siis paistavad puud (sambad) objekti peast välja, siis lõigatakse jalad maha, siis pole pildil näha, mida filmiti. Kui inimene raami ei mahu, siis lõika tal põlvedest ja küünarnukkidest kõrgemad jäsemed ära.

Sageli liiguvad algajad fotograafid mitme inimese pildistamisel liiga kaugele, mille tulemusena osutuvad inimesed väikeseks. Või pildistavad objekti ilma seda valimata ehk selle kõrval tuleb kaadrile palju asju välja. Taust ei tohiks tõmmata vaataja tähelepanu. Kui objektiivi siseneb liiga palju valgust, ilmuvad pildile heledad ringid ja laigud. Kui filtreid pole võimalik kasutada, siis kasuta vähemalt varjuki või kata objektiiv peopesaga. Arhitektuuri või horisontaaljooni pildistades hoidke kaamerat paigal, vastasel juhul osutub ülesanne kukkumiseks ja silmapiir rulluvaks künkaks.

Ereda valguse käes pildistamise komme on säilinud juba ENSV aegadest, kui olid vähese tundlikkusega filmikaamerad. Nüüd võimaldavad kaasaegsed digikaamerad (maatriksi suure füüsilise suuruse, mitte megapikslite arvuga) pildistada pilves ilmaga. Ereda valguse korral saadakse vastupidi ülevalgus, pilt valgeneb, kontrastsus väheneb.

Objekti paigutamine keskusesse samast nõukogude ajaloost. Kasutage kolmandiku reeglit ja saate huvitavamaid kaadreid. Silmade kõrgusel pildistamine ei anna väljendusrikkust. Proovige kükitada või trepist üles ronida, muutke oma nurka. Seega on võimalik muuta objekti visuaalseid mõõtmeid. Ärge jätke oma varju kaadrisse. Valige vaade, et kaadris oleks võimalikult vähe mittevajalikke objekte.

Algajad fotograafid jätavad statiivi ostmise hilisemaks. Kandke vähemalt monojalga (ühel jalal statiivi), mis on palju kergem ja väiksem. Vanamoodsalt algajad teevad ainult ühe ampsu, noh, kaks. Ma arvan, et see on jällegi seotud filmikaameratega. Nüüd võimaldavad digikaamerad olenevalt mälu mahust teha sadu pilte. Seega tehke vähemalt tosin võtet ja seejärel kustutage ebaõnnestunud. Kas te arvate, kuidas professionaalid saavad nii edukaid ja huvitavaid kaadreid, et nad lihtsalt üritavad võimalikult palju samal teemal kaadreid klõpsata ja siis valivad need lihtsalt välja.

Algajad löövad välklambi otse laubale, mille tulemusena ei osutu objekti nägu loomuliku värviga ja tasaseks. Kui teie kaamera välklamp ei ole suunatud üles, kasutage välgu valguse peegeldamiseks või hajutamiseks tavalist valget paberilehte. Katsetades paberi tihedust ja kaugust välklambist, saate soovitud valguse. Sama meetod kaitseb teid objekti punaste silmade eest.

Algajad lasevad objekti akna ees ja kui pimedaks läheb, siis üldiselt väldivad seda. Kuid ärge unustage välku, proovige pildistada eredas taustvalguses välgu abil, tulemus üllatab teid.

Digitaalne müra fotol tekib mitte ainult halva valgustuse, vaid ka hea valguse korral, kui ISO väärtus on liiga kõrge. Kahjuks ostab enamik algajaid kaamera, langedes megapikslite arvule keskenduvate tootjate ja müügikonsultantide triki alla, kuid maatriksi füüsilise suuruse kohta info vaikib. Saage aru, et digitaalne müra on väikese maatriksi ja suure hulga megapikslite tulemus. Nüüd pole enam poodidesse jäänud 5MP kaameraid, mis pole hea. Tootjatel on lihtsam ja odavam suurendada megapikslite arvu kui maatriksi füüsilist suurust. Ja reklaamipropaganda riputab, nagu alati, nuudlid ja uustulnukad, kes arvavad, et ostsid laheda kaamera, jäävad käele “mürarikkad” fotod.